BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 2 May 2012

NABILA BALQIS

Waktu mula hamilkan Nabila Balqis perasaan  tika itu gembira bercampur sedih. Gembira sebab dapatlah Abang waktu tu berusia 4 tahun beradik dan memang saya amat suka budak kecil, wajah mereka yang comel buat hati rasa tenang...........
Sedih sebab.......
Waktu mengandungkan Nabila hati memang mudah tersentuh dan banyak pendam perasaan. Tapi lagi beberapa bulan nak bersalin kami telah berpindah ke Selayang duduk sendiri dari rumah Mak Mertua. Lahirkan Nabila sungguh senang tak payah tunggu lama sekali push aja dia dah keluar.
 Kelahiran Nabila rupanya-rupanya permulaan keretakkan rumahtangga saya..... Abah Nabila kerap tak balik dari seminggu dua akhirnya terus menghilangkan diri, saya terpaksa bekerja untuk menyara kedua-dua anak saya. Kasihnya saya pada kedua-dua anak saya dari bekerja siang, saya dapatkan kerja shift malam dari pukul 10 malam ke 6 pagi semuanya kerana saya mau anak saya sentiasa rasa saya ada disisi mereka. Selepas mereka tidur baru saya pergi kerja dan Alhamdulillah anak-anak tak bangun malam jadi mereka tak pernah sedar saya tiada disisi mereka. Begitulah kasihnya saya pada mereka terutama Nabila, saya risau jika dia terbangun dan menangis rindukan saya. Pernah sekali kerana terlalu letih saya telah disamun ketika dalam perjalanan balik dan hampir dibawa lari dengan niat memperkosa dan membunuh saya beramai-ramai(ada 4 orang) tapi Alhamdulillah doa saya yang tidak sanggup kehidupan anak-anak terabai ketika itu telah dimakbulkan dengan pertolongan beberapa penduduk di Taman Perumahan berdekatan. Ketika itu hati saya hanya teringatkan anak-anak yang tinggal bersendiri.......                                                                                                    Nabila tak banyak kerenah walau lasak. Ketika berusia lebih kurang 2 tahun pernah kehilangannya di Pasar Borong Selayang ketika itu rasa nak meletup jantung saya, terasa sakit tak terkira macam-macam perkara negatif yang mengerikan terpamer dalam fikiran. Alhamdulillah selepas mencari bagai orang gila dengan airmata yang mengalir deras bagai empangan pecah sambil tak putus-putus doa kehadrat Ilahi saya bertemu juga kembali.
 Tapi sekarang semenjak dah meningkat remaja ni sikap memberontaknya semakin menjadi-jadi dan banyak buat saya menangis. Sikap suka menipu dan tak pernah nak minta maaf pada saya buat saya risau sangat. Ianya buat saya rasa tak berdaya dan sedih sebab tak mampu sekolahkan dia di sekolah agama sebab kalau dia sekolah agama tentu perangainya tak begini.
Hati saya mudah lembut andai anak-anak minta maaf dan mengaku kesilapan tapi Anak perempuan saya ini hatinya sungguh keras! Pukullah dia tak mungkin akan minta maaf.
Alangkah bagusnya jika Nabila Balqis dapat memahami isihati mak ni.......

0 comments: